Українська мова 5 клас
30 березня
Класна робота 
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами

1. Перегляньте відео 
2. Виконайте завдання

При однорідних членах речення може бути узагальнююче слово.
Узагалювальне слово може стояти перед однорідними членами або після них.
Музиканти грають на інструментах: скрипці, барабані, бубоні. 
Мальви, волошки, ромашки – це квіти


Вправа1.  Перепишіть речення,поствте розділові знаки,  накресліть схеми до них. (Негода, переписати 2 речення з  картки)
1. Мамина пісня, батькова хата, дідусева казка, бабусина виши­ванка — усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все: і ріка, і гори, і сади.
3. Земля і вода, і повітря – все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти: ромашки, волошки, чорнобривці.

Вправа 2. Перепишіть, на місці крапок уставляючи узагальнювальні слова.(Негода, підставити потрібні малюнки в реченнях)
Золотом виблискують на осінніх вулицях …: каштани, тополі, ясени та клени. Я захоплююсь творами таких …: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Українська вишивка хрестиком дуже часто зображує …: калину, виноград, троянди, васильки.
Вправа 3. Складіть речення з узагальнюючими словами та однорідними членами речення за малюнками.
(Негода показує таблички із словами  до малюнків)
Вправа 4. Осінь – щедра пора року на овочі, фрукти.
            Гра «Збери плоди».
            Iв. – овочі
            IIв. – фрукти.
            Допиши речення
… і …, … і … збирають люди восени.
Осінь щедра на такі фрукти: …, …, …



Коментарі

Вчитися розом з учнями