8 клас українська література
02 квітня
Класна робота
все , що позначено синім, записати в зошиті
Ніна Бічуя. «Шпага
Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса
та Лілі Теслюк.
Дитинство
– це земля,
з якої
виростають дерева
людських
талантів і характерів.
Д.Павличко
1.Дати відпові на запитання
Хто або що найбільше впливає на формування характерів
підлітків? Що нам відомо про чинники впливу?Які засоби створення образу-персонажа нам відомі? Як їх
застосувала Ніна Бічуя?
2. Заповнити таблицю засобами створення образу Славка Беркута, Юлько
Ващук , Лілі Теслюк , Стефка Вуса
Довідка: ( допоможе при заповнені таблиці) Юлько Ващук ( інтелектуал, відмінник; захоплення малюванням коней; нелюбов
до музики, природи; зверхність, заздрість, самовпевненість; неповага до
батьків, невміння знаходити спільну мову з татом і мамою; брехливість,
підлість; здатність на кримінальний вчинок; непублічне визнання своєї провини).
Лілі
Теслюк (доброзичливість, толерантність; гарний товариш, лідер
класу; цікавий співрозмовник; справедливість, чесність, критичне мислення;
творчість, мистецтво; вірність у дружбі; допитливість, пошуки правди; правильне
виховання в сім’ї).
Стефко
Вус (напівсирота; негативний вплив батька; теплі почуття до бабусі й сестри ;
небажання вчитися, байдужість; скрутне матеріальне становище; повага до
вчительки, яка вилікувала сороку; любов
до природи; потрапляє під негативний вплив).
3. Поміркуйте над такими питаннями:
- Зробіть висновки, який вплив на формування характеру дитини мають батьки, оточення і її захоплення.
- Які ситуації, на вашу думку, сприяли моральному вдосконаленню героїв, а якими моральними виборами персонажів ви були не задоволені? Визначне риси характеру, які допомогли Славку і Лілі зробити гідний моральний вибір.
- Мовчки пригадайте ситуації, коли вам доводилося робити моральний вибір. Які риси характеру скеровували ваш вибір?
- Чому Славко і Юлько товаришували в дитинстві, а потім їхні шляхи розійшлися?
- У
фіналі повісті Юлько зізнається Лілі у скоєному. Якою була причина цього зізнання?
- Чи має Юлько шанс стати гідним товаришем, людиною?
Таблиця „Засіб створення образу, його реалізація”
Засіб створення образу
|
Реалізація образу
|
1.Місце героя в системі образів
твору
|
Славко
Беркута – головний позитивний персонаж.
|
2.Ставлення автора до героя
|
Образ-персонаж
розкривається упродовж твору,
автор схвалює наполегливість Славка, його волю до життя, вміння кидати виклик хворобі і
перемагати її.
|
3.Зовнішній вигляд
|
Звичайний,
пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із
спостережливим поглядом.
|
4.Становище
в соціумі
|
Добросовісно навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів, вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає на героя
позитивно.
|
5.Внутрішній
світ, коло
інтересів
|
Цікавиться спелеологією, науковими
відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у львівській команді
фехтувальник.
|
6.Ставлення
до інших героїв
|
Любить і поважає батьків, авторитетними для нього є вчитель географії та тренер; Славко симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. Конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний.
|
7.Вчинки
|
Дії і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,виховує в собі почуття відповідальності, як у батька; дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові, щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу.
|
8.Мова
|
Відображає
внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий
словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у
тому, чого він не робив. Замовчує власну правду.
|
9.Провідна ідея, яку втілює образ
|
Осмислення
важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. Чесність, лицарство, відвага,
наполегливість, гідність, вірність, самоствердження,
самореалізація.
|
Коментарі
Дописати коментар